EL CLUB

Premiere 29. oktober

I et afsides hus i en lille kystby i Chile bor fire mænd. Hver af dem er sendt her til for at rense sig for de synder de har begået som katolske præster. Sammen lever de under strenge regler håndhævet af nonnen, søster Mónica.
 Den skrøbelige stabilitet, gruppen har opbygget, afbrydes abrupt, da en femte præst ankommer og med sig bringer en fortid, som de alle troede de havde lagt bag sig.

Oscarnominerede Pablo Larrain har med sin Berlinvinder El Club begået en stærkt kontroversiel film, der med skepsis går den katolske kirkes autoritet i bedene.

Mellem lovsang og væddeløbshunde skildres livet på klippen, og i filmens alvorlige minegemmer sig også en underspillet humor, der lader Larrain beskrive og udstille tabuer som misbrug og pædofili.